Gå till innehåll

Fax i datorn


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Någon som vet om någon faxtjänst man kan ha i Vista , bör funka med de flesta internetleverantörer (ADSL), söker men finner bara på holländska , fattar nada.

Eller ett faxnummer till datorn ... allt inom fax till burken och hur man går tillväga är av intresse..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är osäker på om du menar att du vill FAX'a via ADSL i stället för via modem  ???

Det skrivs en hel sel om Internet Fax Service, men det kostar... man måste upp i större volymer

innan det kan (knappt) löna sig.

Annars har du en inbygd FAXtjänst i Vista. Klicka upp "Fax" bland dina skrivare (Start - Skrivare).

Och här är ett billigt PCI-modem att koppla mellan ADSL filtret och telefonen.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=304370

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

OK bra att veta men jag har en bärbar och då funkar inte alternativet du föreslagit...

Fann detta http://corporate.wcom.se/(S(xisefr55m20vl3...55))/engine.wbf

Gratis månad sedan 49:- mån + startavgift på 199:-

Man kan både skicka och ta emot fax och sedan skicka ut sms till sina kunder och en massa andra trevliga lösningar...

Nappade på det så nu kan man skicka fax till min  mailadress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaaa...  :D

Men när du nämnde ADSL så var jag direkt inne på stationär dator..

Visserligen har du säkerligen inbygt modem på din bärbara...(men inte genomgående)

Det verka vara en utmärkt lösning du hittat så "case closed" och tack för länken  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Så lite så, trevligt att kunna hjälpa någon med en liten länk ibland... Är inte super på datorer men ibland så slår det gnistor om skallen så då är det bästa att slriva lite hehehe ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...