Gå till innehåll

konstig


zalvador

Recommended Posts

Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen DeviceHarddiskVolume2$Extend$UsnJrnl:$J. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.

detta meddelande fick jag nån gång inatt lämnade datorn självklart på och när jag vaknade fanns detta . den hade låst sig så jag provade att reseta och då blev allt svart så, provade stänga och då kom den inte ens igång så jag stängde av strömmen och då funkade det som fast checkdisk dök upp och sen så var allt fri och fröjd nån som vet varför det skedde`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din andra datadisk har spunnit ner och har inte kunnat väckas upp igen.

Därför har Windows fått problem och hängt sig i väntan på att disken skulle bli redo igen.

Det krävdes att strömmen bröts för att disken skulle varva upp och köra interna diagnostiken okay igen.

Windows märker i uppstarten att disken inte frånkopplats på rätt sätt och kontrollerar/reparerar disken automatiskt.

Energisparfunktionen har en tid uppsatt varefter en overksam disk varvas ner. Denna tid kan ändras från normalt 20 minuter. Det normala är att disken väcks upp av Windows när den behövs igen, detta har inte lyckats.

Om detta händer igen(ofta) så kan du koppla bort energisparfunktionen för diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du ha lite extra koll på om detta händer igen och då om det händer samma disk (HarddiskVolume2).

Jag tittade lite på Moderkortet's hemsida:

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboar...?ProductID=2627

Där finns väldigt färska uppdateringar men ingen som direkt pekade på diskproblem.

Har du lust så kan du ju se om du har de senaste uppdateringarna.

Annars får du säga som boxarna:  "En gång är ingen gång men två gånger är gång-gång (och uträkning)"

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på "Dator" och välj "Hantera".

Se min bild så ser du att min Vista ligger på (tredje) fysisk disk 2 partition 2.

Detta är hur Vista ser det.

Startar jag XP på samma hårddisk partition 1 så

visas denna som (första) fysisk disk 0 partition 1

Du får se efter hur de räknas i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...