Gå till innehåll

Egen konfigurerad XP-installation: få in alla hotfixar, uppdateringar m.m.


Rich

Recommended Posts

Hej,

Jag ska med hjälp av programmet nLite skapa en egenkonfigurerad installationsskiva av XP. På den kommer jag att göra lite domäninställningar och paketera in fler och nyare drivrutiner samt SP2 på den. Nu är det ju så dock att alla dessa uppdateringar via Windows Update tar en himla lång tid - hur många är vi uppe i nu? 90?

I nLite kan man inkludera hotfixar och sådant, vilket jag jättegärna skulle vilja göra. Att ladda ner alla för sig manuellt är dock alldeles för tidskrävande - så jag undrar om någon känner till ett smidigare sätt? Kanske finns det något paket med alla uppdateringar i som man kan få tag på?

Jag har svenskt Windows XP Professional. Självklart med originallicens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in Stenis artikel

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...3&Itemid=61

Sen är det ju egentligen sällan man behöver installera om bara man lär

sig hur man skyddar sin burk....plus vad man klickar på--- ;)

Strålande, precis vad jag letade efter! Grejen är att jag ska integrera en massa drivrutiner för att sedan göra fräscha installationer på flera olika datormodeller. Det här gör det hela mycket enklare.

Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande, precis vad jag letade efter! Grejen är att jag ska integrera en massa drivrutiner för att sedan göra fräscha installationer på flera olika datormodeller. Det här gör det hela mycket enklare.

Okidok, då är det en stor fördel....

Ta rätt ulz fil  windows-xp-x86-sve.ulz  (om det är svensk ver)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande, precis vad jag letade efter! Grejen är att jag ska integrera en massa drivrutiner för att sedan göra fräscha installationer på flera olika datormodeller. Det här gör det hela mycket enklare.

Okidok, då är det en stor fördel....

Ta rätt ulz fil  windows-xp-x86-sve.ulz  (om det är svensk ver)

Jajjomen! Kör programmet nu och det ser ut att fungera kanon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Tack för er senaste hjälp, löste en del för mg. :)

Jag har en till fråga: finns det någon möjlighet att kunna intergrera Office-paketet också? Och om möjligt: ett antivirusprogram (i detta fall F-Secure)? Skulle man även kunna få in en SMS-klient skull det vara fantastiskt bra.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...