Gå till innehåll

Vista operativsystem


Deepblue

mest funkar spelar av gamlar o spelar ?  

6 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • 32 bitar
      1
    • 64 bitar
      1


Recommended Posts

Ja jag undrar om två olika operativsystem  som funkar hos spelar  men jag tänker på att 32 bitar kan mer ram minne till 4 gb eller ?

men 64 bitar kan mer än 4 gb ram minne .

jag blir osäker fortfarnde nu  men jag bruka spelar gtr2 , rfactor , stalker, battlefield 1 o 2 , need for speed allt oxå och crysis 

vad ni rekommendera mig att av dom opeartivsystem home premium 32 eller 64 bitar ?

men först jag ska köpa ny dator .

jag vill veta gärna vad ni har operativsystem o lite info spelar oxå .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste köra 64-bitarsversionen av Windows för att kunna dra nytta av 4GB RAM och om du ska spela de senaste spelen lönar det sig gentemot 32-bitarsversionen.

Ja okej jag undrar om jag köra med Dungeon siege 1 o 2 kan köra med 64 bitar ändå ?

men hur richard burns rally då funkar hos 64 bitar ?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64-bitarsversionen av Windows innehåller något som kallas för WOW64, vilket gör att 32-bitarsprogram fungerar på 64-bitarsversionen. Detta gäller i 99,99% av fallen för alla program och spel såtillvida dessa inte innehåller drivrutiner. Spel är alltså nästan garanterade att fungera i 64-bitarsversionen förutsatt att de redan fungerar på Windows XP eller Windows Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64-bitarsversionen av Windows innehåller något som kallas för WOW64, vilket gör att 32-bitarsprogram fungerar på 64-bitarsversionen. Detta gäller i 99,99% av fallen för alla program och spel såtillvida dessa inte innehåller drivrutiner. Spel är alltså nästan garanterade att fungera i 64-bitarsversionen förutsatt att de redan fungerar på Windows XP eller Windows Vista.

Ja Tack då jag vet nu  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag undrar om två olika operativsystem  som funkar hos spelar  men jag tänker på att 32 bitar kan mer ram minne till 4 gb eller ?

men 64 bitar kan mer än 4 gb ram minne .

jag blir osäker fortfarnde nu  men jag bruka spelar gtr2 , rfactor , stalker, battlefield 1 o 2 , need for speed allt oxå och crysis 

vad ni rekommendera mig att av dom opeartivsystem home premium 32 eller 64 bitar ?

men först jag ska köpa ny dator .

jag vill veta gärna vad ni har operativsystem o lite info spelar oxå .

Vad jag förstår så är det info ang hur nya spel funkar på X64 Vista maskiner ?

Du kan se här under vad jag har för "Rigg" och konfiguration.

Jag har kört Bioshock i full upplösning med allt aktiverat och det funkar skitfint.

Just nu så kör jag Crysis på very high läget med 4ggr antialising och max skärmupplösning dvs 1680x1050, och även här så rockar det fint.

Om jag ska rekomendera dig något som är framtidssäkert: Se vad jag har  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...