Gå till innehåll

KB942763-uppdateringen vägrar installeras


swante

Recommended Posts

Kan inte hur jag än försöker, få in den uppdateringen.

Har prövat både via Windows Update och laddat ner den manuellt, men den vägrar installeras.

Sett på nätet att fler än jag har problem med den uppdateringen, men hittar inte nån lösning...

Nån som har nåt bra förslag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Jag har exakt samma problem jag med, sen de nya uppdateringarna kom så har jag inte kunnat installera (KB942763). Har ingen aning om vad man ska göra för att få det att funka ??? Om någon har en idé om hur man kan få det att funka, hjälp oss!  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Jag har exakt samma problem jag med, sen de nya uppdateringarna kom så har jag inte kunnat installera (KB942763). Har ingen aning om vad man ska göra för att få det att funka ??? Om någon har en idé om hur man kan få det att funka, hjälp oss!  :-

Hej

Jag läste nånstans att man måste validera sitt ex av os innan man kan uppdatera, kanske det som saknas?

Kolla här http://www.microsoft.com.nsatc.net/downloa...;displaylang=sv

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du alla andra uppdateringar går bra förutom den och har försökt på microsofts hemsida och laddat ner den där ifrån och samma fel ändå när man har laddat ner den och försökt att installera den,

Skumt som tusan...men rensa ut allt som heter som den uppdateringen även i registret så kanske det funkar.

Testa även ett program som heter Windows Doctor.

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du alla andra uppdateringar går bra förutom den och har försökt på microsofts hemsida och laddat ner den där ifrån och samma fel ändå när man har laddat ner den och försökt att installera den,

Skumt som tusan...men rensa ut allt som heter som den uppdateringen även i registret så kanske det funkar.

Testa även ett program som heter Windows Doctor.

Mv LasseG

Jo du jag körde igång Windows Doctor och ville testa först den på min xp innan jag installerar till vista,

men som sakt gav Windows Doctor mig några uppdateringar som jag skulle installera och jag gjorde det och seda när man ska starta om och gissa,

jo det hände att jag fick köra system återställningen,

men jag testade nu igen att installera den och nu fungerar det med uppdateringarna och nu frös inte datorn alls och det är märkligt att det hände första gången  :o

jag ska testa på windows vista sen när jag har ork,

jag kunde installera på windows xp vissa uppdateringar som inte alls fanns på updte och fick mitt windows bli lite snabbare och mer säkrare  :D och tack annars för tipset om Windows Doctor för borde fungera på vista nu tror jag mer vill gärna inte få min dator frysas upp igen som det hände på windows xp,

tack annars och ska försöka sen att fixa till det med vista när jag har tillgång till den datorn,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en lösning som åtminstonne stämde för mig.

Det verkar som om Comodo's brandvägg har lite hyss för sig och därmed omöjliggör denna uppdatering.

En lösning finns på följande länk:

http://forums.comodo.com/bug_reports/firew...o-t16987.0.html

Efter jag gjorde som det står, så gick uppdateringen in fint och snällt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en lösning som åtminstonne stämde för mig.

Det verkar som om Comodo's brandvägg har lite hyss för sig och därmed omöjliggör denna uppdatering.

En lösning finns på följande länk:

http://forums.comodo.com/bug_reports/firew...o-t16987.0.html

Efter jag gjorde som det står, så gick uppdateringen in fint och snällt.

jag ska försöka med ditt tips för jag försökte med windows doctor men hjälpte inte så mycket förutom fixade några saker bara,

ditt tips ska jag titta på om det hjälper mig med,

tack i förhand och jag vet att comodo kan ge en på närverna ibland med en del buggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...