Gå till innehåll

Programguiden


TCM

Recommended Posts

Jag brukar titta på och spela in program i basutbudet/gratiskanalerna (digital-tv via antenn) och jag har ett problem med programguiden. Tidigare har bara TV6 program synts i programguiden, men sedan ett par dagar syns inte ens den kanalen. Det står bara "Inga data tillgängliga"

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som sköter programguiden byter av någon jäkla anledning namn på kanalerna ibland. Detta leder till att alla användare måste mappa om kanalerna mot en ny programtablå då och då. Jag pratade med Microsoft om detta så sent som i torsdags och de vet om problemet.

Men, i ditt fall låter det inte som att du någonsin haft kanalerna mappade mot programtablåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som sköter programguiden byter av någon jäkla anledning namn på kanalerna ibland. Detta leder till att alla användare måste mappa om kanalerna mot en ny programtablå då och då. Jag pratade med Microsoft om detta så sent som i torsdags och de vet om problemet.

Men, i ditt fall låter det inte som att du någonsin haft kanalerna mappade mot programtablåerna?

Tack för svaret!

Vad innebär att jag "mappar" kanalerna?

EDIT: innebär "mappa" att jag går till Inställningar -> TV -> Programguiden -> Lägg till programtablå för kanal

och går igenom kanal för kanal och Lägger till programtablå?

Jag har gjort allt från början igen:

  • [li]Konfigurera TV-signal[/li]
    [li]Konfigurera programguiden[/li]
    [li]Lägg till programtablå för kanal[/li]
    [li]Hämta senaste programtablå[/li]

Och nu funkar det som det ska (tror jag ;)). Det enda jag inte har gjort tidigare är "Lägg till programtablå för kanal".

Det jag undrar lite över nu är att när jag Konfigurerar programguiden så kommer det inte upp några leverantörer av TV-signal i listan, men det funkar tydligen ändå...

MCE_1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...