TCM Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Jag brukar titta på och spela in program i basutbudet/gratiskanalerna (digital-tv via antenn) och jag har ett problem med programguiden. Tidigare har bara TV6 program synts i programguiden, men sedan ett par dagar syns inte ens den kanalen. Det står bara "Inga data tillgängliga" Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 De som sköter programguiden byter av någon jäkla anledning namn på kanalerna ibland. Detta leder till att alla användare måste mappa om kanalerna mot en ny programtablå då och då. Jag pratade med Microsoft om detta så sent som i torsdags och de vet om problemet. Men, i ditt fall låter det inte som att du någonsin haft kanalerna mappade mot programtablåerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCM Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 De som sköter programguiden byter av någon jäkla anledning namn på kanalerna ibland. Detta leder till att alla användare måste mappa om kanalerna mot en ny programtablå då och då. Jag pratade med Microsoft om detta så sent som i torsdags och de vet om problemet. Men, i ditt fall låter det inte som att du någonsin haft kanalerna mappade mot programtablåerna? Tack för svaret! Vad innebär att jag "mappar" kanalerna? EDIT: innebär "mappa" att jag går till Inställningar -> TV -> Programguiden -> Lägg till programtablå för kanal och går igenom kanal för kanal och Lägger till programtablå? Jag har gjort allt från början igen: [li]Konfigurera TV-signal[/li][li]Konfigurera programguiden[/li][li]Lägg till programtablå för kanal[/li][li]Hämta senaste programtablå[/li] Och nu funkar det som det ska (tror jag ). Det enda jag inte har gjort tidigare är "Lägg till programtablå för kanal". Det jag undrar lite över nu är att när jag Konfigurerar programguiden så kommer det inte upp några leverantörer av TV-signal i listan, men det funkar tydligen ändå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts