dp Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Windows Search indexer har slutat fungera var 10'e sekund, blir tokig! Fick tips på att ta bort C:ProgramDataMicrosoftSearchDataApplicationsWindows C:ProgramDataMicrosoftSearchDataTemp Detta hjälpte dock inte, tips på lösning? Rota på XP-skivan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Du får ingen lösning när du skickar iväg rapporten eller när du söker med Problemrapport och -lösningar? Har du valt att indexera några mappar annat än standard eller har du installerat eller gjort något med datorn nyligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted January 3, 2008 Author Share Posted January 3, 2008 Näe, inte gjort någonting, får inget mer av att skicka in felrapporten, enda jag har gjort på innan meddelandet kom upp är att installera Symantec Ghost. :- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Gör en sökning med Problemrapport och-lösningar också för säkerhetsskull och avinstallera Ghost och se om problemet kvarstår, det kan hända att det lägger "konstiga" filer i din användarmapp som gör att indexeringen kraschar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted January 3, 2008 Author Share Posted January 3, 2008 Upptäckte just att jag har S.M.A.R.T status: bad på rootdisken, antar det är anledningen, vad trött jag blir på datorer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Ajdå, det låter inget vidare. Varnade inte Vista om detta??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted January 3, 2008 Author Share Posted January 3, 2008 Nej, borde Vista ha informerat om detta? Jag såg det i BIOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Yes, Vista borde ha rapporterat detta, se http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...0&Itemid=95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Allt funkar ju lika illa efter att jag klonat allt till en annan hdd. > chkdsk tog dock en lång stund, bläddrade igenom tusentals filer som saknade parent osv Felet uppstod i programmet SearchIndexer.exe, version 6.0.6000.16386, tidsstämpel 0x4549b667, felet uppstod i modulen propdefs.dll, version 6.0.6000.16386, tidsstämpel 0x4549bd95, undantagskod 0xc0000005, felförskjutning 0x00003c99, process-ID 0x1334, programmets starttid 0x01c84fd03b208fc5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Kan tänka mig det, är det skadade sektorer eller data som inte kan läsas så fattas saker och det kommer att fungera dåligt. Vad har du tagit kloningen med för program? I bästa fall kan du montera imagen och fiska upp de filer du behöver den vägen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Jag gjorde en disk to disk-kloning med Acronis True Image, så jag har ju ingen tidigare image som fungerar bra. Satte Disabled på Windows Search-tjänsten, får vara så tills vidare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Ok, jag löser och låser ämnet. Återkom i en ny tråd om du har fler undringar och ha en bra kväll! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts