bclemon Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. Så lyder felet, jag vet inte riktigt vad det betyder - har kikat på ms site, det gav inte mkt. Någon som vet - och ska man vid ta några extraordinära åtgärder? //flem Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Detta är samma säkerhetsfunktion som introducerades i XP SP2, dvs du kan inte starta fler än 10 TCP-sessioner åt gången. Detta syns ofta om man kör torrent-program men det är inget problem egentligen eftersom sessionerna köas och släpps igenom allt eftersom. Du behöver alltså inte göra något åt detta enligt min mening. Det fanns för XP en patch där man kunde utöka antalet till valfritt antal med det är inget jag rekommenderar eller ens vet om det finns för Vista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Bra då vet jag! Tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts