Gå till innehåll

Datorn Win XP startar ständigt om!


maatin

Recommended Posts

Det börjad med att jag valde att starta om datorn för den kändes väldigt slö.

EFter omstart så startar den upp som vanligt, därefter går den till menyn för felsäkert läge. Vad man än väljer där så börjar den ladda xp och några sekunder senare så startar den om och så håller den på så..

Samma här dum som man är så har man inte backup på alla sina semesterbilder..

Men kanske är Hdd lite skum, när jag sätter in den i min andra dator så hittas den av systemet när man startar upp som vanligt, nästa bild när den går vidare så blir det bara det vanliga blinkande stercket uppe i vänstra hörnet som när den laddar och så står den där och maler bara..

Någon som har något förslag? :(

Edit: Behålls mina dokument med kort om jag väljer att "reparera" direkt från xp skivan. Men det kanske inte har något med problemet att göra..

Ämnet redigerat av Malou, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat samt uppdelat från en annan tråd av Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har arbetat med min hdd nu och försökt komma åt information. Det visar sig att min enhet är helt tom eller i af så verkar det som det. Startfiler för windows är borta verkar det som och det kan vara därför den startar om och om igen. Hdd visar att ungefär 8meg används totalt när jag vet att igår så var den nästan full.

Möjligt att varaför min dator började slöa kan kanske ha varit att ett virus har börjat radera information. För efter omstarten så började den starta om och om sig..

Kan vara samma problem som Ture..

Ett aggresivt virus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...