Jump to content

[LÖST] Kommer inte åt min andra dator via nätverket

swag
 Share

Recommended Posts

har mina datorer kopplade i nätverk data 1 ser jag min andra dator 2 klickar jag på den datan i data 1 för att komma åt data 2

så kommer detta upp att jag ska skriva användarnamn lösenord var kan jag se va jag ställt in det då?

datan 2 till data 1 kommer detta upp.kolla bilden

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ok, berätta lite mer om dina datorer, till exempel vilket operativsystem det är och vilka inställningar du har gjort i exempelvis Nätverks- och delningscenter. Det är alltid bra att ta med så mycket information som möjligt redan i första inlägget, då är det mycket enklare att hjälpa till och vi slipper ställa motfrågor.

jo saken är att dom är med och brandvägarna är avstängda konstigt att det är bara den ena som kommer upp en sådan skylt har du sett min bild jag skickade?

nu ser jag en grupp på datan 2 heter arbetsgrupp workgroup, nätverksplats network

den andra datan heter arbetsgroup workgroup , nätverksplats dator1

1. Kan du pinga datorerna?

2. Har du samma användarnamn och lösenord på båda datorerna eller anger du ett annat konto när du försöker ansluta?

3. Ställ in delning av Publika mapparna i Nätverks- och delningscenter.

4. Stäng av IPv6 för nätverksanslutningarna.

5. Se till att ha något utdelat på båda datorerna.

6. Kolla om du ser datorerna om du väljer att skapa en Nätverkskarta, från båda datorerna.

7. Se till att stänga av "lösenordskyddad delning"

Vista försöker automatiskt autentisera mot den datorn du ansluter med de användaruppgifter som du är inloggad med. Är du 110% säker att det är exakt samma användarnamn och lösenord?

Hur försöker du gå in på den andra datorn, via exempelvis "Nätverk" eller genom att mappa upp en enhet mot "dator1utdeladapp"?

ja samma lösen och namn samma stavat går in nätverk min dator har jag ju min. dator lacie disken och dator 1

hej igen tog bort mitt mellan namn på login på bägge  så nu funkade det du är en kung för all hjälp

ip6 som vi tog bort vad är det inget man måste ha i kryssat eller

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...