Jump to content

Fjärrhjälp fungerar inte mellan två Vista Business


håkan_
 Share

Recommended Posts

Hej, jag har försökt att få fjärrhjälpen att fungera på 2st Vista maskiner (Business) som

ligger på samma domän och nät utan att lyckas.

Jag har adminrättigheter på båda datorerna och är med i alla relevanta grupper.

Jag får svaret "inga rättigheter" när jag testar och jag har kört nedanstående inställningar.

Jag försöker alltså hjälpa någon via IP eller datornamn och inte mail/fil.

****

Använda datornamnet eller IP-adressen

Det här alternativet används framför allt av supportpersonal som ger datorhjälp till företag. Datorn måste finnas i samma domän eller nätverk som den andra datorn. Du måste göra tre saker på den andra datorn innan du kan ansluta på det här sättet:

Lägga till dig själv i gruppen Erbjud fjärrhjälp. (Information om hur du gör detta finns i Lägga till ett användarkonto i en grupp.)

Skapa undantag i Windows-brandväggen för msra.exe och raserver.exe.

Öppna DCOM-porten 135 (TCP) i Windows-brandväggen. (Information om hur du gör detta finns i Öppna en port i Windows-brandväggen.)

I företagsnätverk är den här konfigurationen oftast automatiskt aktiverad via en grupprincip.

När den andra datorn har konfigurerats kan du ansluta till den genom att ange namn och adress i rutan Datornamn eller IP-adress.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...