Gå till innehåll

Oväntade omstarter med Viloläge i Vista!


Mwest

Recommended Posts

Hej ! Jag har märkt att när ens dator ska gå in i viloläge efter 60 min så gör den omstart och man hamnar

vid inlogg till skrivbordet. När man loggar in får man meddelande om (inbyggd funktion) att söka efter

problemet. Förslaget blir att besöka Nvidias download site för uppdatering av nforce driver men jag har de senaste enligt deras sök funktion. ???

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog hem debug tool tips från dig/denna sida . De verkar ha att göra med filen nvstor.sys att göra.

Symbolfilerna som ska laddas ner innan man öppnar kraschdump filen, är de egentligen drivrutiner som

programmet ersätter vid problem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör hitta uppdateringar för din SATA-kontroller om du går in på Windows Update och kör en skanning, dessa drivrutiner är bättre och senare än de som finns att ladda ner från Nvidia, iallafall om det gäller ett 570 eller 590-chipset. Vad har du för moderkort?

Symbolfilerna används bara för att kunna ta reda på vad kraschen beror på. Problemet kan endast lösas genom att ersätta nvstor.sys med en nyare version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte exaxt vilket moderkort ja har. Men jag tror att jag provar med att inte stänga skärmen manuellt innan natten faller till söms, om de har me det att göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...