swag Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 kan man ställa in så man slipper och bekräfta vajre gång man ska starta ett program.kommer upp en ruta med kontroll av anvädare konto tror jag det står Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Menar du UAC = User Account Control ??? Det är bara att gå till kontrollpanelen > Användare > och sen bocka av UAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 det står ett oifinderat program vill komma åt datorn så får man välja avbryt eller tillåt är det ingen farra att stänga av den då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Jo, det är en stor fara med att stänga av UAC. Läs mer om detta på http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...3&Itemid=74. Dessutom hittar du många många fler artiklar om Vista genom att gå till Startsidan och välja Artiklar > Windows Vista i menyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 ok bara så tråkigt att behöva välja ja varje gång bara bästa hade varit om man dunkde lägga till betrodda program man har på datan så det inte kom upp så varje gång Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Om du får upp en UAC-varning varje gång du startar programmet så har de som gjort programmet skrivit det på helt fel sätt och inte följt Microsofts riktlinjer. Skicka ett mail till programtillverkaren och be de skriva om sitt program enligt Microsofts rekommendationer så att det fungerar med Windows Vista (och Windows XP, 2000 osv) under ett konto med standardrättigheter. Av nyfikenhet, vilket program rör det sig om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 tex 3dmark06,utorrent måste jag välja admin för att köra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Ok, 3DMark06 kräver admin, men det lär inte ändras eftersom det är ett äldre program. uTorrent ska mig veterligen endast kräva admin för att uppgradera sig själv. Gå till www.utorrent.com och ladda hem den senaste versionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 ok har den senaste i får välja att köra som admin varje gång jag statar den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts