MrBigSpender Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Jag har fått något Socket fel på min Windows XP SP2 Pro installation. Det kommer fram ett felmeddelande när jag startar datorn. Det går att använda Windows och arbeta med det som vanligt när jag har klickat bort felmeddelandet. Hur fixar jag detta? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Jag behöver mer information om felmeddelandet. Bifoga gärna en skärmbild. Troligtvis autostartar något program som försöker öppna en nätverks plats. Genom att köra msconfig.exe och se under fliken Autostart, så kan du prova med att avmarkera rader som du inte vet vad de gör. Efter omstart kan du se om det hjälpt och du kan markera dem igen eller göra ändringen permanent genom att under fliken Systemstart klicka i "Gör alla startinställningar permanenta". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Liknande problem som jag stött på har jag lyckats lösa med hjälp av ett litet program som heter Winsockfix. Går att hämta ner från följande sida: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network...inSockFix.shtml Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts