sergeant.axelsson Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Jag har ett problem. Jag är inte riktigt nöjd med Vista och vill byta tillbaka till XP. Men när jag ska installera så står det att det inte går.....Det står att Vista är ett nyare program, så man kan inte installera. Snälla kan någon förklara vad man ska göra för att installera windows XP igen??? om det går :S Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Du kan inte 'uppgradera' till XP i Vista Windows. Du måste starta helt från början igen. Spara undan allt du vill ha kvar, Starta upp datorn på XP installations CD, välj att ta bort partitionen på din disk. Skapa en ny partition och efter formatering installeras XP där. Efter ett par omstarter är XP färdig. Se till att SP2 är installerad och brandväggen påslagen. Uppdatera Windows och installera de sparade programmen igen. Det var det hela... ungefär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sergeant.axelsson Posted February 7, 2008 Author Share Posted February 7, 2008 Aa , jag har prövat att starta XP-installationen i omstarten, men inget kommer upp.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Du måste i BIOS ha CD/DVD före hårddisk i boot-ordningen. Eventuellt kan du trycka <F12> eller <F8> tidigt i starten för att få upp valmeny för boot media. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sergeant.axelsson Posted February 7, 2008 Author Share Posted February 7, 2008 Aa just det! , tackar jag ska försöka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts