Jcoboy Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Hur få det att funka ? Provat detta: http://www.windowsxlive.net/?p=1337 men datorn väljer att hoppa tillbaka till c: och använda minne därifrån. Någon som fått det att fungera? / Christer Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Detta är bara ett normalt sätt att flytta Pagefile.sys bort från C-disken till en snabbare 'disk'. Denna snabbare disk kan vara ett flash minne. På slutet av bildserien markerar du rad för rad och klickar i "Ingen växlingsfil" + "Aktivera". När du kommer till raden med din flashdisk så markerar du i stället "Egen storlek:" och fyller i hur många megabyte du har på den 'disken' (samma värde på båda raderna) och "Aktivera". Avsluta med OK och starta om datorn. Detta fungerar om flashminnet är stort nog och accepteras av Windows som en 'disk'. P.S. Men detta är ingen motsvarighet till Vistas ReadyBoost. Växlingsfil finns i båda systemen. ReadyBoost sparar på program och dess information för att snabbt plocka fram dessa vid behov. Växlingsfilen innehåller i stället programminne som inte behöver ligga i RAM för tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jcoboy Posted February 10, 2008 Author Share Posted February 10, 2008 Tack för det , ska prova i morgon. / Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jcoboy Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Verkar inte funka - pagefile.sys ligger kvar på c: och ingen sådan har skapats på usb-minnet. Har en sandisc cruizer med 2 Gb minne , i datorn har jag 1 Gb. Några fler tips ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Kontrollera igen att du verkligen avmarkerat växlingsfilen på C i kontrollpanelen. "Ingen växlingsfil" + "Aktivera". Bifoga gärna en bild (ctrl - PrintScreen till Paint) Har du mer än en disk ? Prova i så fall att lägga den där först. P.S. Du kan ha flera växlingsfiler på flera diskar samtidigt. EDIT: Jag har nu testat detta på en Windows XP pro. med 4GB RAM. Innan körde jag med 0 MB växlingsfil (alla diskar = Ingen Vxl.l) Sedan aktiverade jag mitt Sony 2GB USB med 1930 MB. Efter omstart så anses jag ha 2840 MB växlingsfil... ...men fortfarande ingen fil skapad på USB minnet (och inget på C-disken). : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johneck Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Hej Prova ett program som heter eboostr Finns här: http://www.eboostr.com./ Funkar bra John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jcoboy Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Tack för ebostr - det funkar , har inte kollat förbättringen ännu. / Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johneck Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 You're welcome !! John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts