fabban Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 nån som kör Windows Home Server? och som vet hur man kan gå till väga för att köra backup av filerna som är lagrade på WHS på ett smidigt sätt? har tänkt att använda mig utav en USB disk för detta ändamål. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Jag kör WHS och använder mig av "ntbackup" som finns med i operativet. Ta start/kör och skriv ntbackup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabban Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Jag kör WHS och använder mig av "ntbackup" som finns med i operativet. Ta start/kör och skriv ntbackup. kommer man åt alla filer man har sparat ner på servern då? eller är det bara systemdisken du har kört backup på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Det kan du konfigurera hur du vill. Ett tips är ju att ha flera diskar och aktivera "duplication". Där har du ju din backup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabban Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Det kan du konfigurera hur du vill. Ett tips är ju att ha flera diskar och aktivera "duplication". Där har du ju din backup. nja, backup är det juh iof, men den backupen hjälper inte så värst mycket vid stöld eller brand. tänkte använda mig utav en extern Hd som jag flyttar till en annan lokal när jag har gjort backupen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts