Gå till innehåll

Kan inte återställa Vista, får felkod 0xa000000c


Strulis

Recommended Posts

Hej!

jag köpte en Acer med vista Home premium för ca 1 år sedan.Då det var problem mest hela tiden så fick jag rådet att installera xp . Pga min okunskap så fick jag hjälp av "kunniga" vänner. de formaterade o partitionerade om hårddiscen för att sedan lägga in en mycket gammal "variant" av xp.Den nya installationen mislyckades tyvär.

Nu vill jag lägga in vista igen efter ca 7 månaders garderobsparkering av datorn.

-Jag har 1 st recoverydisc.

-bootar på cdn

-Den frågar mej om vilket språk jag vill ha

-Det kommer upp en ruta där det bla står Destination   Harddisk4Partition1

I detta läge Händer ingenting mera.

- efter en stund dyker detta upp.   Restore failed-Reason Oxa000000c

Vad ska jag göra?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta hjälper men om du vill söka på google så bör du veta att det heter 0xa000000c - En nolla i början, inte ett O. Vill inte se ner på dig men jag tror att du får många fler träffar på google om du söker med detta felet istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Restore skiva återställer en utbytt disk med fabriksinstallerade uppsättningen.

Är disken 'ren' eller har du partitioner kvar med data på ?

"Harddisk4Partition1" säger ju att du har fyra diskar och den försöker använda första partitionen på den...

Stämmer detta ? Väljer DU denna disk eller har du inga andra att välja på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset.

Jag hittade folk med exakt samma felkod och t.o.m samma märke. tyvär så skrev dom på ryska och tyska så jag blev inte hjälpt av det.

Som jag sa tidigare så har mitt kunnande precis kommit till att hitta On knappen på chassit :-[ så det gav inte så mycket att titta på olika felkoder.

2. Skivan har själv valt platsen. min tanke var att den kanske inte hittar den förutbestämda platsen pga att hårddisken formaterades och gjordes om till bara 1 eller 2 delar. Nu kanske jag  missupfattar allt men jag tror det bara är 1 hårddisk. disken är inte ren. det ligger en gammal variant av xp på den,  Jag trodde att allt skulle raderas när jag började med recoveryskivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag får inga alternativ.

:-[Nu var vi där igen.  ja jag tror det är originalstorlek. Jag har inte bytt den ;)

Kan det vara så att partition1 är för liten? jag ska koppla upp den imorgon igen o försöka få fram lite mera fakta om partitionerna och deras storlek.

Tack för snabba svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...