Gå till innehåll

Drivrutiner till lexmark x73 för Vista


bitte123

Recommended Posts

Hej,

Har köpt en ny dator Packard Bell IExremeJ9426,med Windows Vista som hörde till. Har en 4-5 år gammal alltiett skrivare Lexmark X73 som jag ville installera, men det gick inte för att det saknades drivrutiner. Hur gör jag för att få tag på dessa, jag har sökt på nätet och även på Lexmarks hemsida, men hittar inte dessa någonstans.

Är det någon som vet om jag överhuvudtaget kan finna dessa?

Eller är jag tvungen att köpa en ny alltiett skrivare?

Tacksam för svar.//Bitte123

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I also have the Lexmark X73. you cant install the lexmark x73 drivers in vista. but being a linux user i found the Z42 driver works fine for the print functions. only you dont have the scanner function.
Thanks to Mart I too was able to get the Z45 to work over my network, but after hours no days of messing around I was finally able to get my Z45 to work locally with the Lexmark Z42 driver that was supplied with Vista. Plug the Z45 in, go to add printer, select Lexmark and Z42 Colorjet (use the USB not LPT port) and you should be printing in no time (even in colour).

Du kan med andra ord använda Vista drivrutinen för "Z42 Colorjet" för grundläggande utskrifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just installerat en testmiljö för Vista Premium 32-bit.  :o

Jag provade att installera skrivarpaketet för WindowsXP och det verkar fungera...

Men du som har skrivaren måste testa.

Kittet du skall hämta hem och installera är:

http://downloads.lexmark.com/cgi-perl/down...os_group=WinXP#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...