Gå till innehåll

Problem att återställa säkerhetskopierade filer i Vista


Fixzit

Recommended Posts

Jag har gjort en omformatering av hdd pga instabilt op. Mina filer har jag säkerhetskopierat med hjälp av Vistas inbyggda program. Säkerhetskopieringen har gjorts till en NAS. När jag nu försöker återställa mina filer får jag till svar att det inte går att hitta några säkerhetskopior på den sökvägen jag anger. ???

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det de Vistas regelbundna "Säkerhetskopiera filer" du menar så lagras dessa filer i form av ZIP-arkiv.

Dessa zip-arkiv kan du klicka upp manuellt och plocka ut vad du vill ha. De ligger lagrade i kataloger

namngivna enligt kopieringsdatum (se bild).

Normalt återställs de via lokala "Återställ filer" eller i ditt fall "Avancerad återställning" och "...från annan dator...".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket riktigt är det ZIP-arkiv som är sparade i mappar söm är döpta efter säkerhetskopieringsdatum. Men jag lyckas inte återställa dessa genom att gå via avancerad återställning. Windows klagar att det inte går att hitta några säkerhetskopior på den sökvägen jag anger. Finns det någon annan väg att gå, eller gör jag något fel!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat nu och får detta felmeddelande:

http://support.microsoft.com/kb/940263

Det fungerar... Filen MediaID.bin kom inte med på min kopia.

1.  Koppla in backupdisken /sätt i DVD'n med dina file säkerhetskopieringar.

2.  Starta Säkerhetskopiering och välj "Återställ filer - Avancerad Återställning".

3.  Markera "Välj Filer från en säkerhetskopia som skapats på en annan dator".

4.  Välj varifrån kopiorna skall hämtas. "Hårddisk CD eller DVD...". Programmet söker......

5.  Du får fram en lista över dina filkopieringar. Välj vilket tillfälle som skall användas för återläsning.

6.  Välj antingen "Lägga till filer..." eller "Lägg till mappar...". Du kommer att återvända hit flera gånger.

7.  Du får upp en Uforskare med dina filkopierade diskar som underkataloger till backupdisken /DVD'n.

8.  Markera filer eller foldrar och klicka "Lägg till". Återvänd hit för att hämta mer om så önskas (6).

9.  När du valt färdigt fortsätter du med att välja plats för återläsningen. Bläddra dig fram till en befintlig plats.

10. Tryck Återställ och filerna förs över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det inte att funka >:( >:(

Det första jag gör är att öppnar under system och underhåll > Säkerhetskopiering och återställning. Klickar där på  avancerad återställning, får därefter upp en ruta som jag igen klickar på avancerad återställning. (klipp1)

I ruta nedan klickar jag på nästa (klipp2).

I nästa ruta väljer jag den mapp som mina säkerhetskopior ligger har även provat alla undermappar och katalogmappar utan resultat (klipp3).

När jag klickar nästa kommer denna ruta upp (klipp4).

Verkar som om det saknas någon fil eller mapp för att programet skall hitta rätt sökväg. Några ideer ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:o Det var väldigt stor font du använder... jag måste gå två meter baklänges för att läsa :D

Dina bilder kom inte med (max 125kbit). Har du flyttat dina filer så vet du att foldrarna "Catalogs" och dess

innehåll är dolda... så risken är att de inte kommer med i flytten.

Bilder:

1. Originalplatsen för säkerhetskopiorna.

2. Överflyttat till annat media.

3. Observera att alla dolda filer måste komma med, samt att du har läsrättighet (att du kan se dem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...