Guest sasojov Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Jag har ACER laptop med trådlöst nätverkskort och ett vanligt! Jag vill kunna välja vilket nätverkskort jag ska vara ansluten med på ett lättast och smidigast sätt! Just nu så tar det trådlösa automatiskt över anslutningen trots att LAN kabel är inpluggad!! *Måste jag inaktivera det trådlösa kortet *Ska jag göra olika profiler i ACER NetManagament?? Jag kopplar upp mej mot ett trådlöst modem (med inbyggd switch, ej router), 24 Mbit Bredbandsbolaget. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter500 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 jag är inte säker men min mors laptop har iallafall en kknapp som man trycker när hon vill ha trådlöst... eller mer som en switch.. när den är av funkar bara internet med sladd... har du testat de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 På min Acer Ferrari har jag en WiFi-knapp och en Bluetoth-knapp på framsidan. Varför du vill använda kabel om trådlöst fungerar (hastigheten räcker väl !?). Är det inte så att den som först kopplar in nätverket behåller det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter500 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 internet på sladdlöst sitter och får små korta dc's hela tiden.... vissa märker man vissa inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sasojov Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Jag vill köra LAN när jag tankar, WLAN för allmänt!! :-) Men jag har löst det nu, men tacksam för er hjälp! Petter500: Vet du har man få det trådlösa anslutningen att sluta med dom korta dc's? ??? Jobbigt med små avbrott och inforutan längstner till höger som bara blinkar: Internet avkopplad, Internet ansluten!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts