perbear Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Jag har en Optiplex som jag köpte i somras med förinstallerat Vista Ultimate engelsk version. I början av veckan gjorde jag en manuell uppdatering av en av de uppdateringar som nyligen släpptes som förbereder automatisk installation av Vista SP1 och som Stenis skrev om nyligen. JAg gjorde också några andra uppdateringar och vet egentligen inte vilken som krånglar. I samand med att jag skulle starta om datorn efter en av uppdateringarna säger en bildskärm Don't power off or unplug. Installing 1 of 1. Nu har det gått några dagar och datorn stängde av sig så småningom och kunde startas lite senare men vid avstängning i går kväll kom det upp igen och den var fortfarande igång i morse. Vad kan ha orsakat det här? Och är det verkligen så att jag inte kan stänga av datorn genom att rycka elkabeln om inga andra avstäningsmöjligheter fungerar? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Jag har fått liknade problem och fixade det genom att installera om.. du kanske man återställa datorn till då det funkade bra dvs innan du installera uppdateringen och prova åter att installera den på nytt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazze34 Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Läste detta kan vara de som spökar. http://www.idg.se/2.1085/1.146533 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Hazze34 tror inte dte handlar om det problemmet dock kan va möjligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 Då gör jag ett försök när jag kommer hem. Får se i loggen vilken uppdatering jag gjorde när det här dök upp första gången. TAck för synpunkterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts