Gå till innehåll

Kan ej bränna DVD med mina videofiler i Nero 6


crillez

Recommended Posts

Har Nero 6 installerat!

Enligt mitt videokamera program ska jag kunna bränna över mina videofiler från hårddisk till DVD skiva med Nero, men i min version finns inte ens ikonen skapa dvd videoskiva, har nyss uppdaterat programvaran.

Någon som har tips på tillvägagångsätt eller annat program man kan använda (helst gratis) som jag redan lagt ut ett inlägg om!?!?  ???

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gick ej som jag trodde, men nu har jag läst mig till att man måste omvandla mina mpeg2 filer till dvd vidoe filer, så det är ju ett sådant program jag behöver, jag gör en ny tråd om detta.....

låter konstigt för jag brännade .avi filer med nero 8 och det funkar med nero 6 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Du måste ha en plugin som heter DVD-Video Plugin: http://www.nero.com/eng/dvd-video-plugin.html

Sen är det bara att gå till: Nero Express > Video > DVD Video > Välj de filer som skall göras om till DVD. Sen tar det tid och konvertera om filerna....brukar vara runt filens längd.

Jag rekommenderar att du går upp till Nero 8 då det finns mera funktioner i den, samt jobbar den lite snabbare.

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...