Gå till innehåll

Vista Media Center och Extender problem?


reed

Recommended Posts

Har alltid haft detta problem, streamar jag filmer oavsett om de är kort lågupplösta eller HD filmer så kommer klar skärmen upp när den känner för det. Och de är mindre kul om man skall sätta sig ner en kväll och se på någon film med polarna! Man kan helt enkelt inte lita grejorna!

Kör man däremot streamning från Media Player så funkar de klockrent och har kört med de tills nu. Då jag börjat kolla mer och mer på högupplösta filmer/serier genom *.mkv formatet så måste man (vad jag vet) köra genom Media Center och Extender. Men genom ett program som heter "Transcode 360" men tyvärr är de samma fel som tidigare, dvs att den slutar att funka efter några sekunder eller minuter och ibland kan de gå bra många min innan den nekar och väljer att visa klar skärmen (Klar, starta om mm visas) även ibland kommer connection failure skärmen upp och hela Media Center startas om. Någon som vet vad detta kan bero på?

Har Vista Ulitmate och kör sladd mellan dator->router->Xbox360

Blir ingen skillnad om man stänger av Vistas brandvägg eller så. Har inget antivirusprogram heller så förstår mig inte på detta krux tyvärr.

Alternativt om något vet om de finns liknande program mm för att spela upp mkv filer genom en PS3a så funkar de minst lika bra. Använder ändå min PS3a som Media maskin normalt sett (BD filmer etc)

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kruxet är att det är samma fel på avi filer eller wmv filer.

Kan på peka att startar man media center i datorn funkar de utan de är just när man startar media center genom extendern till xbox360 som de strular. samma fel om jag kopplar ihop med bärbar och media center där. Och även samma fel på en ny vista installation på egen disk mm.

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...