Matswall Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Har ett hemmanätverk med router med 4 portar och trådlös kanal. I nätverket finns ett raidsystem som är kopplat till en av portarna. Med trådförbindelse fungerar kommunikationen perfekt med raidsystemet. Dock fungerar inte den trådlösa förbindelsen. Datorn kan ansluta till routern men jag får felmeddelandet att jag inte är behörig att ansluta (ex öppna en mapp i raidsystemet). I övrigt fungerar den trådlösa förbindelsen perfekt när jag surfar eller skriver ut på nätverksskrivaren. Förmodligen beror problemet på någon inställning i Vista. Problemet finns även med avstängd brandvägg. I sammanhanget kan jag nämna att jag har en annan laptop med XPSP2. Den fungerar även trådlöst med routern!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Kan denna länk ge dig någon hjälp ? http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g63423#msg63423 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matswall Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Tack för tipset. Tyvärr tror jag inte det fungerar. Söker efter någon inställning i Vista som kan vara hindret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts