Gå till innehåll

Varför bör jag uppgradera till Windows Vista


ulni

Recommended Posts

Det har nu gått lite mer än ett år sedan Vista släpptes och nu tyckte jag att det var dax att prova Vista.

Jag har inga som helst problem med min Dell Dimension att köra x64 eller x86. För att köra x64 fick jag slita ut mitt modemkort som jag ändå inte använde och byta ut mitt ljudkort från Audigy 2 ZS till ett X_Fi XTREMEMUSIC som har fullt Vista ståd.

Datorn går jättebra i Vista x64 och all program utom ett fungerar och det är här vi har problemet.

Det som inte funkar är Taxc i-Magic Cycle Trainer för 6000 riksdaler.

Du sätter racercykeln i en ställning kopplar in den i datorn och en film startar. Cyklar du fort går filmen fort, går det uppför ja då blir det jobbigt och filmen brukar gå längsamt eller långsammare.

Taxc skryter på sin sida att nu har vi allt Vistadrivrutiner och det har de för 32-bitar. Finns inga drivrutiner för 64-bitar.

Så om jag skall köra Vista så blir det i 32-bitar. Idag kör jag XP Pro. Hade jag kunnat köra x64 så hade jag bytt men hur är det under skalet på x86. Är det så stora skillnader under skalet att det är värt att byta eller skall jag spara licencen till en annan dator. Jag kör med klassiskt skrivbort i XP och Vista så ögongodiset är jag inte intresserad av.

Så jag skulle vilja veta skall jag uppgradera eller behålla XP.

/Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...