Gå till innehåll

Fönster och quicktimebugg


Kobi

Recommended Posts

Hallå på er.

Hittils har Vista Home prem. X64 varit till stor belåtenhet och fungerat bättre än jag hade väntat mig. Men inget är dessvärre felfritt. Många gånger har jag skummat igenom detta forum efter en lösning men nu har jag två buggar som jag inte kan hitta någon förklaring eller lösning till och hoppas att någon känner till en lösning här eller kan länka till en.

Första buggen är att Windows Explorer hela tiden går tillbaka till standardutförande oavsett om man öppnar "Den här datorn" eller en genväg till någon hårddisk. Varken storlek eller mappens visningsalternativ behålls När fönstret stängs. Detta fungerade ett tag men upphörde plötsligt, ingen skadlig bugg men irriterande vid arbete med många filer så som spelmoddning.

Andra buggen är egentligen FireFox relaterad och berör quicktime. I Windows XP syntes scroll-baren vid varje film som visades i läsaren men när jag installerade om till Vista försvann detta. Kan leva utan det men om någon vet så är jag tacksam för svar.

Tack på förhand! ;D Kan uppdatera med bilder om det behövs.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem. I och med att jag inte hitta något om detta när jag sökte så anade jag låg respons. Men jag har inte SP1 installerat så det kanske löser sig när väl den svenska versionen kommer för nerladdning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...