Gå till innehåll

Nyinstallation av Vista 64-bit i en pc med 4 GB RAM


wzt9x5

Recommended Posts

Jag försökte göra en nyinstallation (tom och ny pc) av Vista Ultimate 64-bit. Installationen rullade på fram till första omstart från hårddisken då jag fick "blå skärm". Efter diverse turer fick jag tipset att plocka ur 2 av de 4 GB RAM som pc:n var bestyckad med. Installationen startades om från början (formaterade startparitionen) och allt gick bra. Satte i mina utplockade 2 GB, startade om, 4 GB i bios, 4 GB i windows, allt frid och fröjd. Men är det verkligen så Microsoft tänkt sig att man skall komma igång med deras senaste operativsystem i en pc med ett RAM-minne >  2 GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Vista x64 Ultimate på min dator när jag fick den! då va de 2gb i ram! sen hade jag fått hem mina nya ram-minnen! (2gb ram till) Fick även min nya hd på 250gb, som jag tänkt köra som C då hårddisken jag fick till datorn bara låg på 80gb, vilket jag ansåg vara för lite! så jag satte in både 2gb ram till + nya hårddisken! körde igång vista installationen och allt gick felfritt! inte haft några som helst problem med 4gb ram under installationen! Ingen direkt skillnad heller i vista om man jämnför med 2gb ram och 4gb ram! men spelen laddar ju så mycket snabbare! jag är helnöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inga problem med installationen av Vista från början. Sedan bytte jag grafikkort och stoppa i ett nytt ljudkort och då kom detta prblem som ett brev på posten. Fick lösa det som alla andra tycks göra. Enbart använda 2GB ram under installationen så gick allt perfekt. Varför måste man göra så här? Har dom inte  testat installationen noga innan dom släppte Vista. Känns lite B att behöva plocka ur RAM minne bara för att kunna installera Vista. Dessutom ska ju 64-bitars klara av mycket ram-minne... Men vad kan man begära när man betala dyra pengar för det  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...