tomorrow Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Helt plötsligt är mitt audiodevice borta. Har ett Creative X-Fi XtremeGamer som har fungerat från den 31/1-08 då det installerades men nu är det borta. Har försökt med återställning till en tidpunkt där jag vet att ljudet fungerade men det blev inte något bättre. Har installerat om (repair) från CD-skivan från Creative. Har tagit bort allt som har med Creative att göra och gjort en helt ny installation av ljudkortets software. Inte någor bättre. Trodde korter var trasigt så jag provade det i en äldre dator med samma SW och det fungerade. Så HW är hel. Såg i registret att det var massor av "Creative" instanser där. Borde inte dessa tas bort när man gör en fullständig borttagning av SW? Vad ska jag använda för "cleaner" för registret för att få bort "Creative" så jag kan testa att göra en ny installation av ljudlortet. Tacksam för hjälp! /tomorrow Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Hej igen! Allt detta (se bild) ligger kvar trots att jag har avinstallerat allt via Add or Remove Programs. Ska det vara så? /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted March 12, 2008 Author Share Posted March 12, 2008 Jag har nu fixat ljudet i min dator. Använde ett program som heter TuneUp Utilities 2008 och rensade. Hade 212 "fel" i System Components och 29 i Apps. Installerade om och allt fungerade OK. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts