bclemon Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 Hej, jag står (t)rådlös. Vill köra rdp mot min maskin hemma bakom min Dlink 624, satt upp portforwarding i densamma på port 3389 mot mitt priv ip hemma. Öppnat i vistas brandvägg. Valt att alla maskiner ska kunna köra mot denna, oavsett version av rdp, jag ligger default som accepted user för att köra mot min maskin - men när jag testar fungerar det inte. Får felmeddelande "this computer cant connect" eller nått i den stilen. Tips och ideer mottages taxamt //flem Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 Hur fungerar det Lokalt innanför routern ? Får du någon loggning i routern eller Loggfilen (Säkerhet) ? EDIT: det var antagligen en dum fråga om du inte har fler datorer hemma att testa med. :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted March 15, 2008 Author Share Posted March 15, 2008 det fungerar bra från en xp sp2 maskin, bra tanke =) (ibland ere som att de står helt still) Då ere ju skitrouterna som inte vill lira med min maskin. Fler ideer kring denna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 Om du surfar in i routern så kan du väl undersöka loggen efter misslyckade insläpp. Routrar har normalt en 'rakt-igenom-port' DMZ, som slussar oadresserade paket till en fast lokal IP-adress. Detta förutsätter en fungerande brandvägg i mål-datorn.! EDIT: Jag tänkte föreslå att du försöker koppla dig mot din externa IP-adress i routern... men när jag testar mot min adress så får jag denna sidan. Det verkar vara en intern web-server i Vista. (90.224.37.1xx:80) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts