fredde Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Har plötsligt fått problem att öppna filer på dator med Vista-premium från dator med XP-pro via DLink DI-624 där Vista är direktansluten och den andra anluten via trådlöst. Installerade om den för ca 2 veckor sedan och har fungerat tills för ett par dagar sedan. Problemet verkar ej vara brandväggsrelaterat eftersom det fungerar lika dålikt när brandväggen är avstängd. När man klickar på genvägar till mappar i mina nätveksplatser hänger sig datorn och man får erbjudande om att skicka felmeddelande, i felmeddelandet står att det är något med explorer.exe som är skuld till hängningen. Ping Xp till Vista fungerar och båda får rätt IP-adress. Någon som har ett förslag om lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter_80 Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 hej du ja har ditt problem löst.. ja har haft lika dant.. så om du vill så kan vi gärna ta de på MSN om du vill.. Lite lättare att förklara där.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 18, 2008 Author Share Posted March 18, 2008 hej du ja har ditt problem löst.. ja har haft lika dant.. så om du vill så kan vi gärna ta de på MSN om du vill.. Lite lättare att förklara där.. Ja, vi kan ta det via MSN. Jag har lagt in dig på den mailadress som du lagt in här på sidan så jag ser när du loggar in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter_80 Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 OKi... Men ja e alltid online.. så de e bara att skriva..eller kan du maila till mig så blir de lättare så kan ja lägga till dig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 19, 2008 Author Share Posted March 19, 2008 OKi... Men ja e alltid online.. så de e bara att skriva..eller kan du maila till mig så blir de lättare så kan ja lägga till dig... Det fungerar faktiskt nu. Vet inte om det har varit något junk eller om det har varit något lustigt med delningen av mappar på Vista-datorn. Har kört några olika städningsprogram och sett över inställningarna för delning av mappar så plötsligt fungerar det??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter_80 Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 OKi de e ju bra.. Men de e bara att håjta till om du för problem igen så skall vi nog lösa de för dig en gång för alla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted May 21, 2008 Author Share Posted May 21, 2008 Detta olustiga problem har dykt upp igen, det var väl bara precis när jag skrev att det var löst som som det fungerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts