Gå till innehåll

Datorn startar om när jag kopplar in min Sony Ericsson W890i


Recommended Posts

fick min sony ericsson w890i  idag sen nu när jag ska lägga in låtar på den via usb så startar bara datorn om av sig själv varje gång man sätter in usbn i datorn :( någon som vet vad felet är?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.  Kör du med programpaketet "ActiveSync" eller "Windows Mobile Device Center" ?

    eller "Svenska Sony Ericsson PC Suite 3.108.00"

2.  Har du Windows XP eller Windows Vista (32 / 64 -bits) ?

3.  Kan du starta datorn med mobilen USB-ansluten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Kan inte starta datorn med mobil USB-ansluten !

Aj då...

Jag har varit med om att nätaggregatet vägrat starta med en extra USB-enhet.

Enheten (intern kortläsare) fungerade fint i en annan dator. Troligen ett gränsfall för interna porten !?

I Enhetshanteraren kan du klicka upp de olika USB-adaptrarna (Generic USB HUB) och läsa av

strömförbrukningen under dess flik Power. Se att du inte överskrider maxvärdena "Total power per port".

Vissa portar är begränsade till 100mA och andra till 500mA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skumma är att jag kan koppla in min vanliga mp3 via usbn och allt. Men inte med min Sony Ericsson w890 i eller min andra mp3 som jag har hemma någonstans :( något annat man kan göra tror du? :P

testade att installera de senaste drivrutinerna till Sony Ericsson PC Suite 3.1 då fick jag en blå skärm när jag försökte koppla upp via usbn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är strömuttaget för högt för dina USB-portar som du använt.

Din 'vanliga' mp3 drar antagligen väldigt lite ström.

Detta har inte med drivrutiner eller ens Windows att göra eftersom du inte ens kan starta datorn

med telefonen inkopplad.

1. Uteslut kabelfel genom att enbart sätta i kabeln utan telefonen.

2. Prova att koppla telefonen till de andra portarna också innan du startar PC'n

3. Försök att prova telefonen och dess kabel på en annan dator.

4. Ange vilket moderkort du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle testa på farsans bärbara.. men då gick de inte installera Sony Sony Ericsson PC Suite 3.1 eftersom windows 2000 inte stöds utav det  :( mitt moderkort är ASRock K7VT4A+ vad ska man nu göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att testa punkterna 1 - 3 så räcker det att sätta in kabeln och telefonen.

För att testa strömproblem så behövs inget program installerat.

Jag kollar kortet... Andra har samma problem dom du med ASRock USB.

I have recently inherited an ASRock K8 Combo m/b. With Athlon 64 3000+ (Socket 754). I have installed XP Pro Sp2. Everything goes OK untill I try to install a USB device that requires system power. On installing the device, the system just powers off, until the USB lead is removed. If I install a USB device that has it's own power, I don't get this issue. I'm running a 550w EZcool PSU. Any ideas?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att testa punkterna 1 - 3 så räcker det att sätta in kabeln och telefonen.

För att testa strömproblem så behövs inget program installerat.

Jag kollar kortet... Andra har samma problem dom du med ASRock USB.

I have recently inherited an ASRock K8 Combo m/b. With Athlon 64 3000+ (Socket 754). I have installed XP Pro Sp2. Everything goes OK untill I try to install a USB device that requires system power. On installing the device, the system just powers off, until the USB lead is removed. If I install a USB device that has it's own power, I don't get this issue. I'm running a 550w EZcool PSU. Any ideas?

han verkar ha samma problem :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning som verkar knasig men som verkar fungera...

Flytta på en bygel på moderkortet som hanterar PS2_USB-PWR1  från 2-3 till 1-2 (Se bild)

Det verkar som att om man byglar 2-3 för att kunna använda USB-tangentbord för att väcka datorn

från viloläge, så krävs det att nätaggregatet ger över 2A ström på +5VSB tråden.

Samtidigt så kommer denna spänning att försörja samtliga USB-portar och det orkar den inte.

Därför skall den kopplas om till 1-2 så att vanliga kraftiga +5V kommer att försörja alla USB portar.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1067619

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/16082/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade att försöka det du skrev.. men lyckades bli helt knas.. och att datorn vägrade starta upp men nu idag lyckades jag fixa det. Så vågar inte pilla mer i datorn.. men det måste ju gå på något annat sätt tycker man  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte förvåna mig om det är SE PC Suite som spökar. Fick blåskärm o.d sedan avinstallerade jag skiten ,så funkade det som vanligt. De kan nog göra telefoner, men resten är de kass på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade att försöka det du skrev.. men lyckades bli helt knas.. och att datorn vägrade starta upp men nu idag lyckades jag fixa det. Så vågar inte pilla mer i datorn.. men det måste ju gå på något annat sätt tycker man  ???

Om datorn blev knas...

så antingen missade du att pricka in stiften i bygeln eller så är ditt moderkort kasst...

Och åter igen då. Om datorn inte ens klarar att starta upp med telefonen ansluten...

så kan det inte ha med program eller drivrutiner att göra eftersom dessa inte laddas om

datorn är förhindrad att ens starta upp ?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

En annan fråga måste man ha något program för att föra över filer mellan dator och telefonen ... Borde den inte uppföra sig som en hd  och poppa upp när man drar in USb kabeln...

Finns det andra program som fungerar till Sony Ericsson P1i om man inte vill ha deras egen programvara som jag inte tycker fungerar speciellt bra..

Tacksam för svar ... har lite kort som jag skulle vilja ha över till datorn för redigering .. får i värsta fall fixa en sån där kortspelare då jag ej har det i min burk.. Det är ju ingen stor kostnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...