Gå till innehåll

Ta bort association dvdspelare - Nero, hur? Fingeravtrycksläsningsprogram?


ron

Recommended Posts

Ungarna klickade nog runt lite när de skulle bränna. Jag har inte haft denna association mellan dvd/cd och Nero. Var gång jag nu stoppar i en cd/dvd så drar Nero igång. Var hittar jag denna association så jag kan ta bort den.

Har en HP bärbar med fingeravtrycksläsare. Använder nu ett riktigt klumpigt program från HP som som ligger i ett programpaket som heter "HP Protect tool". Känns som det tagit över alla inloggningar och en massa säkerhetsinställningar. Så jag har fått uppfattningen om jag avinstallera detta skräp så lär inte datorn fungera mer eftersom det har "nästlat" sig in överallt. Känns ju värre än både trojan oc virus. :)

Så vad finns det för program för att scanna en fingertopp redan vid loginskärmen där det ligger idag?

Samt, kan jag avinstallera HP-skräpet utan att datorn lägger av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns minst två sätt att ändra spelaren... Det lättaste (?) här:

Klicka på start, den här datorn, högerklicka på cd/dvd-spelaren, egenskaper, i "spela upp automatiskt" kan du välja favoritspelaren för olika media.

Glad påsk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns minst två sätt att ändra spelaren... Det lättaste (?) här:

Klicka på start, den här datorn, högerklicka på cd/dvd-spelaren, egenskaper, i "spela upp automatiskt" kan du välja favoritspelaren för olika media.

Glad påsk!

Tack för svaret och en Glad Påsk på dig med 60430.gif

Men på "Egenskaper" för den här enheten finns inte det valet i Vista.

Så en fråga kvar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå... Jag har XP...

Prova detta:

-Sätt i DVDn

-Stoppa Nero helt, när den har kommit igång.

-Låt DVDn ligga kvar i datorn. 

-Gå till Den här datorn och HÖGERklicka på DVD-spelaren.

-Hoppas du hittar där möjligheten att välja spelaren...

Hasta la Vista!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog valt att göra en systemåterställning via kontrollpanelen - Säkerhetskopiering och återställning - Reperera Windows med systemåterställning. Återställ den till en tidpunkt innan de satte sig vid datorn. Det tar bara några minuter sen är allt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Menar du att när du stoppar in en CD/DVD så kommer det upp en ruta med olika alternativ och det är dessa alternativ tillhör Nero som du vill ta bort  ???

Då är lösningen: http://windowsxp.mvps.org/autoplayhandlers.htm

och om det är själva associationerna då är det via kontrollpanelen > standard program > associationer

Lycla till  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...