Gå till innehåll

Tjänster går inte att starta


Mablung

Recommended Posts

Jag har en Fujitsu Siemens Scaleo E med Win Vista MCE. Efter att datorn automatiskt hade installerat uppdateringar från Microsoft Update så fick jag "out of range" förutom i felsäkert läge. Först försökte jag med systemåterställning men när det inte fungerade så startade jag i felsäkert läge och försökte fixa det.

Till slut lyckades jag ändra i registret så att datorn använde en upplösning som fungerade utan några problem. Men strax upptäckte jag att inte det gick att ansluta till WLAN:et. Det går att se de trådlösa nätverken men det går inte att ansluta till dem. När jag försöker ansluta får jag ett meddelande som säger "Det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen". Dessutom går det inte att aktivera Windows-brandväggen. När jag försöker starta tjänsterna manuellt får jag åtkomst nekad.

Kanske gick något fel när jag använde systemåterställning, mitt problem verkar ju likna http://support.microsoft.com/kb/329441/sv lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är numera omöjligt att få fram drivrutin uppgifter från Fujitsu-Siemens utan ett serienummer...

Du bör kunna se i uppdateringshistoriken vilken drivrutin som installerats.

Det låter som att drivrutin för moderkortets chipset (inkl.grafik och nät) har bytts ut.

Möjligen är det en uppdatering inför SP1 som gått fel trots pågående drivrutins- kontrollen/-stoppet.

Eller så har du fått in något annan otyg... Kanske dags för en HJT-logga till Säkerhets forumet !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel Corporation - Video - Intel® G965 Express Chipset är det senaste som står i uppdateringshistoriken. Det står två gånger också, vet inte om det kan vara det som ställer till det. Under installerade uppdateringar syns inga av de uppdateringarna som syns under historiken. Skärmen funkar numera hur bra som helst, var bara det att upplösningen ställdes om (till en upplösning skärmen tydligen inte klarade av) vid uppstart av något Intel-program som kördes.

Har svårt att tro att det är något annat otyg eftersom jag inte gjort något annat än att ha installerat uppdateringarna och kört systemåterställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...