tomorrow Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Hej alla! Håller på att överföra mina LP-skivor till CD. Det är inga problem. Problemet är att scanna in LP-fodralet. LP-fodralet är för stort för scannern så jag måste göra två scanningar på varje fodral. Och det är inga problem. Problemet är att sammanföra de två bilderna till en. Finns det ett program som jag kan läsa in de båda bilderna i och sedan mha tex musen "dra" den ena bilden över den andra så att det färdiga resultatet blir en bild. Se bifogade bilder. /tomorrow Quote
benkebonk Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Photoshop eller Paintshop brukar jag använda. Gör en ny bild lägg in dina inscannade bilder som två lager pussla ihop. Quote
tomorrow Posted March 28, 2008 Author Posted March 28, 2008 Tack benkebonk för dina tips. Ska se om jag klarar av något av programmen. /tomorrow Quote
e-son Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Microsoft Publisher som ingår i MS Office 2003/2007 är faktiskt perfekt för sådana övningar. Man skapar en printbar mall i exakt den storlek man vill ha, sen är det bara att klippa och klistra! Den samplar om bilderna som man storleksändrat också! Quote
tomorrow Posted March 28, 2008 Author Posted March 28, 2008 Tack e-son för ditt tips. Kanske MS Publisher är "lättare" än de tidigare nämda. /tomorrow Quote
e-son Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Tack e-son för ditt tips. Kanske MS Publisher är "lättare" än de tidigare nämda. /tomorrow Ja.... jag tycker själv att det är betydligt lättare än t.ex Photoshop, som annars är ett utmärkt program. För att du skall hamna rätt ifrån början, med Publisher, gjorde jag ett par bilder. Gå på dom rödmarkerade alternativen, så är du igång! Quote
Recommended Posts