Guest fjamsetramsa Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Hur kan jag kontrollera på ett enkelt sätt om allt jag har i låddan fungerar med x64 om jag skulle lägga om systemet från x32 ?? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Det beror på vilken processor du har Högerklicka på "den här datorn" och väl egenskaper. Kolla vad det står att du har för CPU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Hej Ladda ner detta program: http://www.filehippo.com/download_cpuz/ Lägg det på skrivbordet kör igång sedan ser det ut som bifogad bild... kolla den blåa ringen står det så så kan du köra 64Bits på din burk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 ska genast prova...har en q6600 så det är ju ok...tänker mest på program o bank o sådant.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Jag har x64 och in bank fungerar (swedbank) dom flesta program fungerar fast man kanske får dra igång dom med admin rättigheter. Vissa betaversioner av program kan funka dåligt ..... jag har märkt att en del program reagerar om det inte kan installeras... med felmeddelandet att det inte går att installera för man har 64 system och det är ju bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Varför vill ni byta från x86 till Vista x64?/ mario Kanske av samma anledning att man vill byta från Xp till Vista eller från vista till xp Säkerheten är ju större i 64 än 32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Hur kan jag kontrollera på ett enkelt sätt om allt jag har i låddan fungerar med x64 om jag skulle lägga om systemet från x32 ??... har en q6600 så det är ju ok...tänker mest på program o bank o sådant.. Efter att du konstaterat att du har en processor som klarar x64 (och det har alla som köpt en processor under de senaste 6-8 åren), så kommer frågan om resten av din utrustning du har i datorn klarar x64. Åter igen om datorn är köpt inom 3-4 år så är där inga problem. Äldre utrustning kan vara problematiska. T.ex gamla skrivare och USB-adaptrar. När det gäller program så är där inga problem alls. De program som inte trivs i x64 installeras och körs med automatik i x86 läget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Ok så bra..det mesta är runt 6 månader så blir det inga problem..tack för svaren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 hej kan någon se om jag kan köra 64 bitars på min dator jag bifogar en skärmbild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Om du tittar vid Instructions: så ser du att processorn hanterar EM64T. Den klarar alltså 64-bits Windows. (Intel® Extended Memory 64 Technology) What is Intel® Extended Memory 64 Technology?Intel® Extended Memory 64 Technology, or Intel®64, is an enhancement to Intel's IA-32 architecture. The enhancement allows the processor to run newly written 64-bit code and access larger amounts of memory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 ok tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts