Gå till innehåll

"Det finns för många filer som används av 16-bitarsprogram för tillfället."


waxinator

Recommended Posts

Explorer.EXE

Det finns för många filer som används av 16-bitarsprogram för tillfället. Avsluta ett eller flera

16-bitarsprogram eller öka värdet för kommandot FILES i filen Config.sys.

Under tiden jag sitter och klipper och klistrar inför ett inlägg så öppnar jag Enhetshanteraren och väntar på att

UAC-godkänna denna åtgärd... inget kommer. Jag öppnar Aktivitetshanteraren och väljer att se alla processer.

Åter igen väntar jag på UAC-godkännandet... inget kommer. Efter några minuter väljer jag att logga ut/in

och då kommer alla fönstren upp tillsammans med denna skylt (Se bild).

Är det någon som sett detta någon gång ? Detta är ju trots allt ett 64-bitars Windows så 16-bitars program

borde väl höra till forntiden. :o  Jag har inga problem annars utan blev bara väldigt förvånad av att se skylten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte man kunde köra 16-bitars program i Vista x64. Låter väldigt skummt.

Det går inte och det gör meddelandet ännu mer oförklarligt. Knepigt att skylten ens finns med...

Jag har trots all kört med denna installation och dessa program i nära ett år innan detta kommer upp.

Det måste vara en så kallad Fantomsmärta... "Det känns som det gör ont i armen som just amputerats..."

Det enda jag hittat hittills är ett XP problem när olika färgdjup växlas... Jag jobbade ju med bildhantering...

"You then start another program that uses 16-bit color. For example, you open a .jpg file."

http://support.microsoft.com/kb/887590

??? En felaktigt översatt skylt igen eller ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag har märkt ibland att det kommer upp en ballongruta när man spelar spel att eller gör en del andra saker att den växlar till bacis läge eller något i den stilen ...

Annars så är det som bilden visar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Kan vara det finns massor men det tar vi inte upp i den här tråden eller hur 16 bits var det visst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Explorer.EXE

Det finns för många filer som används av 16-bitarsprogram för tillfället. Avsluta ett eller flera

16-bitarsprogram eller öka värdet för kommandot FILES i filen Config.sys.

Under tiden jag sitter och klipper och klistrar inför ett inlägg så öppnar jag Enhetshanteraren och väntar på att

UAC-godkänna denna åtgärd... inget kommer. Jag öppnar Aktivitetshanteraren och väljer att se alla processer.

Åter igen väntar jag på UAC-godkännandet... inget kommer. Efter några minuter väljer jag att logga ut/in

och då kommer alla fönstren upp tillsammans med denna skylt (Se bild).

Är det någon som sett detta någon gång ? Detta är ju trots allt ett 64-bitars Windows så 16-bitars program

borde väl höra till forntiden. :o  Jag har inga problem annars utan blev bara väldigt förvånad av att se skylten.

En off-topic fråga till waxinator:

Hur gör du för att få bilden i ett sånt smidigt format samt även se hur många som har klickat på den?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En off-topic fråga till waxinator:

Hur gör du för att få bilden i ett sånt smidigt format samt även se hur många som har klickat på den?  ???

Vista har ett utmärkt Bild-klipp-verktyg. Sök efter "Skärmklippverktyget" eller "C:WindowsSystem32SnippingTool.exe"

Använd sedan "Flera alternativ..." och Bifoga din(a) sparade bild(er).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...