lufsen69 Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Hej Ursäkta tjatet om tv ut men det måste finnas någon lösning. Vet någon om det finns något program för att konfigurera tv ut typ tv-tools som jag inte ser att det finns för vista.Kanske funkar ändå? Nvidia har försämrat sin kontrollpanel tycker jag.Kan man köra den gamla? Lufsen Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
altemyr Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 HUr det fungerar med TV-out varierar mycket med vilken tillverkare av grafikkortet det är. ATI har en variant, Geforce en annan osv. Många märkestillverkare av datorer (Dell, Lenovo/IBM, HP/Compaq, etc) har sina egna lösningar. I dom fallen bör man undvika grafikkortets egna inställninsmöjligheter och hålla sig till dom specialprogram som tillverkaren skickat med, i annat fall brukar det finnas en grafikkortstillverkar-specifik flik i panelen för bildskärmsinställningar, och där brukar det finnas inställningar för TV-out också. En sak man ska tänka på är att en del grafikkort vägrar att känna igen TV:n ifall den inte är ikopplad när datorn startas. På något sätt kännder den av att det finns en TV ansluen när grafikkortet bootas upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted April 18, 2008 Author Share Posted April 18, 2008 Det konstiga är att jag ser skrivbordet utan ikoner i några sekunder vid omstart. Jag förstår ingenting.Funkade perfekt med gamla burken XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
altemyr Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Prova att lägg apå SP1 på Vista, det verkar som om dom inte var riktigt färdiga när dom släppte Vista, och speciellt har det varit en del problem med Nvidia och Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen69 Posted April 18, 2008 Author Share Posted April 18, 2008 Tyvärr har jag redan sp1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts