Gå till innehåll

Hjälp med drivrutiner till ljudkortet


Recommended Posts

Hej hej, Det är så att jag har ominstalerat hela datorn och har inget ljud, har everest Kollar vad ljud kortet heter (Realtek ALC888/S/T @ VIA VT8237A High Definition Audio Controller PCI) men mitt ljudkort sitter i moderkoret enligt min kompis moderkort: (Moderkorts ID 12/22/2006-PT890-8237A-6A7L8M4BC-00) (Moderkortsnamn MSI MS-7293VP (FSC OEM)) fattar ingenting!! jag får inget ljud har kollat på nividia hittar inget!! kan någon ge mig någon läng där jag kan ladda ner drivrutinerna till ljudkortet???

Ämnet flyttat av Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skulle nog rekomendera dej att sätta i skivan som följde med datorn, i den finn drivrutiner för ditt ljudkort.

Alternativet är att titta på Fujitsu-Siemens hemsdia å söka på din dator vilket jag tror är en scaleo

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det någon roll om ljudet inte funkar alls, måste väl ändå vara bättre att få igång ljudet för att sedan uppgradera lr?

/ Starplus

Nej tycker man det är kul så kan man visst lägga in en gammal först och sen uppdatera.

När det gäller Realtek, Intel, ATI och NVIDIA laddar jag alltid hem drivern direkt från deras sida och inte från datortillverkaren. (gäller dock inte vissa bärbara med ATI grafik).

För det första måste du installera denna uppdatering för att kunna köra HD audio i XP!

http://support.microsoft.com/kb/888111

Man får den på köper när man installerar drivarna från Realtek. Sen går den inte ladda hem från MS direkt heller av nån anledning jag aldrig fattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...