Adnerzzon Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 Installation av SP1 gick bra på en annan dator. SP1 filen är omkring 550Mb nåt sånt(KB936330). Det är installerat. Men något ytterligare finns som update som har samma nr(KB936330) dock så är denna bara på 1,9Mb Det är troligen denna som ger mig problemen nedan. Installationen påbörjas. Datorn startar om och steg 1-3 av uppdateringen börjar. Nu såg jag inte hur långt det hann, men när jag var tillbaka vid datorn så visade skärmen ett felmeddelande som så följer: Fil: ntoskrnl.exe Status: 0xc0000098 Info: Det fick inte att starta Windows eftersom en fil som krävs saknas eller är skadad. Det gick inte att starta Windows. Detta kan bero på en ändring i maskin- eller programvara som utförts nyligen. Så här åtgärdar du problemet: 1. Sätt i installationsskivan för Windows och starta om datorn. 2. Välj språkinställningar och klicka på nästa. 3. Klicka på reparera datorn. Gjorde enlig beskrivningen ovan. Kommer in i Windows. Kollar uppdateringshistoriken. Där finns uppdateringen(KB936330) , den med några få Mb..... Och där statusen för denna säger "väntar" och när man dubbelklickar på denna så får jag följande information: Installationsstatus: Väntar... Felinformation: Kod 80242014 /Anderzzon Quote
Recommended Posts