Gå till innehåll

HP Proliant DL160 G5 och Windows 2008.


JohanF

Recommended Posts

Maken till usel support har jag aldrig varit med om.

Köpte 2st såna och skulle installera Windows 2008 x64 på den ena idag. Fanns inga drivers till RAID kortet på hp's hemsida och inte kunde hp support fixa fram dom heller, och då har de ändå hållt på från 10-11 nångång och fram till det va dags att gå hem.  >:(

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF...1-81520315.html

En sån är det. Stödjer Windows 2008 och allt enligt infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det står bara Windows 2008, men å andra sidan finns där inte drivers att ladda hem till Windows 2008 x86 heller.

edit: Tydligen är inte mitt RAID-kort supportat under Windows 2008 enligt HP second-line support.  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen hjälp innan helgen iaf. Får se om det händer nåt på måndag.

Jag pressade supporten lite men inte mycket hjälp fick man av dom. De har inte rättighet att byta ut mot nåt som fungerar tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den har drivrutiner för Windows 2008 x64... (eller missförstod jag dig?)

Operating System: Microsoft Windows Server 2008 x64:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...vOID=4024#78214

Operating System: Microsoft Windows Server 2008 W32:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...p;swEnvOID=4022

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skulle skicka ut ett annat kort till servern som tydligen ska funka. Ska komma drivare till det kortet jag har nu i maj nångång sägs det. Rätt uselt med tanke på att servern funnits att köpa sen i mars.  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skulle skicka ut ett annat kort till servern som tydligen ska funka. Ska komma drivare till det kortet jag har nu i maj nångång sägs det. Rätt uselt med tanke på att servern funnits att köpa sen i mars.  >:(

En liten eloge dock för att dom skickar ut ett nytt RAID-kort. Men (med stort "M") det enda man vill är ju att saker och ting ska fungera från början. Riktigt uselt av HP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått nya kort nu och även hittat drivare till Smart Array E200 som va det kort jag fick istället. Tyvär kommer jag nog inte hinna med att testa det hela innan helgen.  :'(

Jag ska pressa HP på lite svar om varför det hela kunde bli en sån här soppa, det är ju inte så att man vill spinga och köpa fler HP prylar inom kort iaf.

Ett hett tips till alla som ska köpa server från HP och tänkt köra Windows 2008 på den är att kolla så det verkligen finns drivare till den innan ni köper, att det står listat under supportade OS är inget man kan lita på tydligen, eller som en på support sa:

Tänk om vi råkat skriva fel på hemsidan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...