Gå till innehåll

Kommer Vista att acceptera moderkorts-bytet?


fredrik.b

Recommended Posts

Hej.

Jag har bytt moderkort på min laptop. (via garanti-rep)

Nu vill jag lägga om datorn, kommer Vistas "update" acceptera m-korts-bytet?

Det är en HP DV6000 med Vista Business.

ps:

Nån som testat att lägga in SP1'an på en "bios-hackad" Vista än - hur gick det?

fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortsbyte kräver ny licens! Samma gäller för processor. Allt annat kan du byta eller bygga ut utan åtgärd.

Har du en OEM-licens kommer Microsoft säga nej. De har dragit åt svångremmen när det gäller hårdvarubyte. 1 dator 1 licens. Var Vista förinstallerat ska du kontakta återförsäljaren för ny licens. Har du däremot en "boxad" Vista så kommer det gå fint.

Har haft denna tråden uppe tidigare.

Har en granne som lagt in en BIOS-hack på SP1. Funkade fint, men han är nervös varje gång han installerar en uppdatering manuellt över Windows Update, då han har noja att MS har "gömt" sin Antihack någonstans...*L*

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortsbyte kräver ny licens!

Har du en OEM-licens kommer Microsoft säga nej. De har dragit åt svångremmen när det gäller hårdvarubyte. 1 dator 1 licens. Var Vista förinstallerat ska du kontakta återförsäljaren för ny licens.

Har haft denna tråden uppe tidigare.

Har en granne som lagt in en BIOS-hack på SP1. Funkade fint, men han är nervös varje gång han installerar en uppdatering manuellt över Windows Update, då han har noja att MS har "gömt" sin Antihack någonstans...*L*

Mange

Åhh maj gådd... skall jag ringa HP igen och slussas runt i deras tusen växlar,

där ingen fattar nåt.

Dom borde skickat med en en licens, när "deras" m-kort rasat, det ligger i deras åtagande..!!

Det blir nog lägga in vista med bios-hacket.. orkar inte bråka med HP-support och deras cirkus där.

ps: bra att du lämna info om bios-hacket.. det blir kul å se vad deras nästa drag, OM dom kan stänga det.

tror dom bara skräms..  ;)

fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt moderkort uppvisar en annan kod än den som licensen är registrerad till så skall du få problem

med den automatiska aktiveringen. Men eftersom du skriver att detta är en bärbar så skall ett telefonsamtal

till Microsoft räcka för manuell aktivering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...