Gå till innehåll

[LÖST] Begränsad anslutning då jag surfar med Vista!


Recommended Posts

Tjena! Jag har problem med Vista sedan Service pack 1. Mitt moderkort (MSI K9VGM-V) har inbyggd ethernet adapter (nätverksanslutning).

Om jag laddar ner något och surfar samitdigt ibland så får jag begränsad anslutning efter ett tag och jag måste starta om datorn.

Om jag drar ut kabeln när jag har begränsad så ändrar sig inte statusen till att man dragit ut kabeln eller något. Ifall jag ska inaktivera enheten så låser sig explorer och jag måste tvångsavsluta det. Det ända sättet att lösa det är att starta om datorn.

Jag har redan installerat det senaste driverna för nätverket men det har inte blivit någon förändring. Så nu vänder jag mig hit. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Tack på förhand //Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa följande. Gå till kontrollpanelen, välj hantera nätverksanslutningar, högerklicka på anslutning till lokaltnätverk och välj konfigurera, under anslut med välj konfigurera, välj fliken energisparfnktioner, ta bort bocken vid Tillåt datorn att stänga av denna enhet för att spara ström.

Testkör igen

//Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...