Gå till innehåll

Varningar i loggboken, hur åtgärdas?


Salle

Recommended Posts

Hej!

läser i loggboken att det är nåra varningar om tjänster som tog längre tid att starta vilket medförde längre start tid av datorn.

Vet nån om hur detta kan åtgärdas?

Tjänster är:Filnamn windefend,profsvc,gpsvc. samt ett fel scenario systemsvarstid som inte gick att hitta nån grund orsak till,enl.loggboken.

är det nån som har erfarenhet av detta o hur kan detta åtgärdas,för jag lagt märke till att starttiden på datorn har blivit längre nu.Kör med sp1.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en nyinstallerad dator (eller om du nyligen installerat SP1) så kan meddelandena bero på att allt inte optimerats ännu med SuperFetch osv. I ditt fall så klagar den på bland annat Windows Defender och tjänsten för Group Policies vilka är två inte fullt så nödvändiga tjänster såtillvida du inte använder en domänansluten dator. Defender kan du alltid stänga av. Det löser ju däremot inte problemet utan bör ses som en workaround.

Din fråga föranledde också att jag snabbt knåpade ihop en liten guide om detta (den enkla varianten), se http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=138

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då är jag ganska säker på att meddelandena i loggboken så småningom kommer att försvinna. Vad gäller Windows Defender så kan du stänga av det utan någon större risk, det rensa bara bort spionprogram till skillnad från AVG som tar bort virus (och spionprogram om man betalar för AVG).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...