Gå till innehåll

[LÖST] Fel vid installation av SP3, får blåskärm med felkod 0x0000007E


ruterkung

Recommended Posts

lyckades fåigång felsäkert läge .efter ett antal omstarter.lyckades med systemåterställningen nu funkar burken igen .....törs man prova en ny uppdatering.... ???

Titta på länken jag gav dig först..... det kan tänkas att du behöver fixa något av det som står där innan du provar SP3 igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står  STOP:0x0000007E  kommer inte åt felsäkert läge kan inte göra systemåterställning... ???

Installerade om min burk för en vecka sen, nice och fräsh burk. Inga problem med installationen av SP3. Kanske nåt att fundera över...  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en dator med AMD processorer så pröva att ändra nedanstående i registret.

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppmStart

ändra värdet till 4 i felsäkert läge!

Lycka till!

Vectra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska prova  jag har en volvohempc med ett nytt moderkort asus vet ej vilken modell det är asus verkar inte gå att få support den modellbeteckningen som kommer upp hittas inte på deras hemsida....... ???  men på den här sida fixar vi problemen som inte supporten klarar av stort TACK......tur har jag min gamla dator kvar.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har HP-maskin med AMD 2X2200 processor & inst SP i onsdags. Gick inget bra kan man säga. Blev till slut tvungen att göra hela burken ström (ur med elkabeln alltså) & låta den vara utan ström i 5-10 minuter. Annars hängde den sig på "HP:s första sida" där man kan välja att bl.a gå in i BIOS setup et.c. Den reagerade inte på någonting. Återställning med hjälp av sk Recovery-skivor som får bränna själv. direkt efter burken var i utgångsläget använde jag av tipset här ovan med att ställa om "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMcurrentcontrolsetservicesintelppmstart" till 4. Tokig som man är testade jag därefter att inst SP3 igen. Voila! SP3 inne & burken snabbare i uppstarten åtminstone. Ingen hängning vid inloggning som tidigare hänt rätt ofta. Har dock inte kommit så långt att Nortan 2006 Internet security är uppdaterat & färdigt & inte heller fått igång trådlösa nätverkskortet pga tidsbrist (varför måste man sova?).

Iaf många tack för tipset med reg-ändringen!

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...