ruterkung Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 det står STOP:0x0000007E kommer inte åt felsäkert läge kan inte göra systemåterställning... ??? Quote
e-son Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 det står STOP:0x0000007E kommer inte åt felsäkert läge kan inte göra systemåterställning... ??? Kolla om du får någon hjälp av följande länk! http://support.microsoft.com/kb/330182 Quote
ruterkung Posted May 3, 2008 Author Posted May 3, 2008 lyckades fåigång felsäkert läge .efter ett antal omstarter.lyckades med systemåterställningen nu funkar burken igen .....törs man prova en ny uppdatering.... ??? Quote
e-son Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 lyckades fåigång felsäkert läge .efter ett antal omstarter.lyckades med systemåterställningen nu funkar burken igen .....törs man prova en ny uppdatering.... ??? Titta på länken jag gav dig först..... det kan tänkas att du behöver fixa något av det som står där innan du provar SP3 igen! Quote
ruterkung Posted May 3, 2008 Author Posted May 3, 2008 tycker jag läst å läst å provat. men nu kommer jag iaf ut på nätet.....ska prova mer sen.....tack ändå.... Quote
Mange Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 det står STOP:0x0000007E kommer inte åt felsäkert läge kan inte göra systemåterställning... ??? Installerade om min burk för en vecka sen, nice och fräsh burk. Inga problem med installationen av SP3. Kanske nåt att fundera över... Quote
Vectra Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Har du en dator med AMD processorer så pröva att ändra nedanstående i registret. HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppmStart ändra värdet till 4 i felsäkert läge! Lycka till! Vectra Quote
ruterkung Posted May 7, 2008 Author Posted May 7, 2008 ska prova jag har en volvohempc med ett nytt moderkort asus vet ej vilken modell det är asus verkar inte gå att få support den modellbeteckningen som kommer upp hittas inte på deras hemsida....... ??? men på den här sida fixar vi problemen som inte supporten klarar av stort TACK......tur har jag min gamla dator kvar....... Quote
ruterkung Posted May 7, 2008 Author Posted May 7, 2008 är du en kvinna vill jag krama dig är du en man vill jag tacka för en superb hjälp..........nu verkar det funka TACK.... Quote
sysk167 Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Har HP-maskin med AMD 2X2200 processor & inst SP i onsdags. Gick inget bra kan man säga. Blev till slut tvungen att göra hela burken ström (ur med elkabeln alltså) & låta den vara utan ström i 5-10 minuter. Annars hängde den sig på "HP:s första sida" där man kan välja att bl.a gå in i BIOS setup et.c. Den reagerade inte på någonting. Återställning med hjälp av sk Recovery-skivor som får bränna själv. direkt efter burken var i utgångsläget använde jag av tipset här ovan med att ställa om "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMcurrentcontrolsetservicesintelppmstart" till 4. Tokig som man är testade jag därefter att inst SP3 igen. Voila! SP3 inne & burken snabbare i uppstarten åtminstone. Ingen hängning vid inloggning som tidigare hänt rätt ofta. Har dock inte kommit så långt att Nortan 2006 Internet security är uppdaterat & färdigt & inte heller fått igång trådlösa nätverkskortet pga tidsbrist (varför måste man sova?). Iaf många tack för tipset med reg-ändringen! Björn Quote
Recommended Posts