linnet Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Hej har stött på ett problem !! hade en kompis till att filma och fick tillbaka dem i modfiler undrar nu om någon känner till nåt om detta. de går att spela upp i mediaplayern men jag skulle vilja redigera dem i typ adobe photoshop går det att konvertera dem på nåt smidigt lätt sätt till något annat format? mvh linnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Hej har stött på ett problem !!hade en kompis till att filma och fick tillbaka dem i modfiler undrar nu om någon känner till nåt om detta. de går att spela upp i mediaplayern men jag skulle vilja redigera dem i typ adobe photoshop går det att konvertera dem på nåt smidigt lätt sätt till något annat format? mvh linnet Film??? Photoshop? Tänkte du redigera film i photoshop? Photoshop är ett bildredigeringsporgram, inte filmredigeringsporgram. Har du kanske blandat ihop begreppen lite? MOD filer är i själva verket MPEG2-filer, vilket innebär att du kan döpa om dem till .mpg för att spela upp dem i Windows. Väl inne i Windows Movie Maker kan du importera mpeg-filer i din "timeline" i ditt filmprojekt och sedan välja att du skall "producera" filmen. Windows kan spara i både MPEG och AVI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Jaha du ! och hur döper jag om dem då. har provat att högerklicka /byt namn men det funkar inte att dra in dem i movie makern??? i photoshop går det utmärkt att redigera film !! exempelvis har jag redigerat mpeg4 film där går säkert med andra format med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Du kanske kan konvertera din fil online som jag gjorde med en film jag inte fick ordning på.... http://media-convert.com/konverterar/ Konverterar det mesta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 yepp mycke bra sida de där fick ordning på dopet med . mvh linnet, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Det var ju bra det då, jag har sparat det som ett bokmärke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts