Gå till innehåll

Strul med trådlöst nätverkskort i SP3


ronna

Recommended Posts

Nån som får upp nya felmeddelanden i service pack 3?

Har ett trådlöst d-link nätverkskort dwl-g520, har funkat klockrent med SP2.

Installerade SP3 för ett par timmar sedan,processorn går upp till 100%, får upp två felmeddelanden om att startmodul nånting inte kan startas, samt att en .exe fil inte kan startas. Det roliga är att det går att surfa ändå . Har Googlat och kommit fram att det kan vara nätv.kortets drivare som ska uppdateras. Men inga nya drivare finns att hämta på D.links hemsida . Avinstallerar SP3 och allt funkar klockrent igen. Vad gör man? Gillar läget eller väntar på nya uppdateringar? Förslag någon?//Rontan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som får upp nya felmeddelanden i service pack 3?

Har ett trådlöst d-link nätverkskort dwl-g520, har funkat klockrent med SP2.

Installerade SP3 för ett par timmar sedan,processorn går upp till 100%, får upp två felmeddelanden om att startmodul nånting inte kan startas, samt att en .exe fil inte kan startas. Det roliga är att det går att surfa ändå . Har Googlat och kommit fram att det kan vara nätv.kortets drivare som ska uppdateras. Men inga nya drivare finns att hämta på D.links hemsida . Avinstallerar SP3 och allt funkar klockrent igen. Vad gör man? Gillar läget eller väntar på nya uppdateringar? Förslag någon?//Rontan

Jag kan inte lova att det funkar.... men du kan prova att avinstallera nätverkskortet (Enhetshanteraren), starta om datorn, och låta windows "upptäcka ny hårdvara" och installera kortet på nytt. Det kan tänkas att windows har egna drivare som funkar bättre!  Lycka till!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma modell på nätverkskort som dig Ronna. Hos mig funkar det kanonbra ihop med XP SP3. Men vid nyinstallationen jag gjorde så var jag inne på D-links amerikanska sida och hämtade ner de senaste drivrutinerna. Pröva det och se om du får fart på det!

Var noga med att hämta till rätt revision av nätverkskort bara!!! (Finns 2 olika)

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...