Gå till innehåll

När kommer Service Pack 1 via Windows Update?


kudden

Recommended Posts

Hej.

Är det någon som vet när och om sp1 för vista kommer automatiskt från windows update? alla andra uppdateringar sker automatiskt,men denna har inte kommit.Och varför har jag bara windows update och inte microsoft update som på min XPdator.

m.v.h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan dröja till slutet på maj/juni innan sp1 kommer på windows update! jag har installerat sp1 sen de kom på länkar här på sidan! funkar prima! jag har också bara windows update! microsoft update har jag aldrig hört talas om! har ett office paket installerat på datorn och jag har fått uppgraderingar via windowsupdate till de också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Windows Update" hette det från början och nu även i Vista.

XP kör företrädesvis "Microsoft Update".

För några år sedan bestämde sig MS för att det skulle inte enbart skulle uppdatera operativsystemet

Windows, utan även Office och andra MS produkter, därför skapades "Microsoft Update".

En anledning till att du inte automatiskt erbjudits SP1 -uppgraderingen, är att du har någon osupportad

hårdvara/drivrutin som MS vet kommer att störa, och därför inte släpper den till dig. Eller så har du ännu

inte fått ner alla andra uppdateringar som SP1 kräver.

Jag behövde 'tjöta' några gånger för att få ner alla förberedande uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men på vistan uppdateras även office från windows update.Hur fungerar det då ???

Vista har bara fått tillbaka det gamla namnet "Windows Update"...

samtidigt så kan du inte välja webbsida i Vista så som du kan/kunde göra i XP.

Mitt 'tjöt' gick ut på att trycka "Sök efter uppdateringar" ofta.

Du kan ladda ner och installera SP1 manuellt. Eventuellt så får du uppmaningen att ladda ner ytterligare

en KBxxxxx -uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men uppdateringarna kommer väl samtidigt till alla???

Uppdateringen läggs ut på Windows Update tillgängligt för alla att ladda ner.

Men den Automatiska hanteringen kan fördröja hämtningen beroende på andra faktorer i din PC.

MS gör vissa kontroller innan den erbjuds, eftersom de vet att vissa enheter/drivrutiner kan störa.

De har all anledning till att vara försiktiga... :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...