Gå till innehåll

Windows 7 M2?


Hammare

Recommended Posts

Fruktansvärt...

Det blir mer och mer uppenbart att Microsoft tappat stinget.  :-

Det är troligen en förfalskning, som de själva skriver i texten så skiljer det ju sig ganska markant från tidigare versioner av Windows 7.

Samma hemska GUI som i Office 2007, det skräpet skulle jag inte ens piratkopiera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan vad tråkigt de måste vara för vista användare att byta till windows 7! fönstrena ser ju exakt lika dana ut! och resten ser ju bara krångligt ut! hade höga förväntningar på Windows 7! men knappast mera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en version som skiljer sig totalt ifrån Milestone 1 så antingen är det ett experiment eller en bluff (tror jag). Det är ju så oerhört långt kvar, så stora ändringar är det som vi ser mest nu i början. Tror mer på M1 som grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tills den första officiella betaversionen dyker upp kan vi ta allt som har med Windows 7 att göra med en nypa salt, förutom det som sägs officiellt förstås.

Alla koddelar kommer att bytas ut successivt och att det idag ser ut som Vista beror på att de inte lagt in den nya "graikmotorn" i Windows 7-bygget ännu. Detsamma gäller många andra funktioner i Windows7 som det ser ut i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga att jag är helt lycklig över att Windows 7 ser ut att få samma GUI som Office 2007. Har aldrig behövt leta efter saker mer än i Office 2007 än i tidigare Office. Vågar inte ens tänka på hur mycket man kommer leta och svära om ett helt os ska vara likadant.

Min åsikt är att man ska inte knöla till det med "flashiga" menyer och funktioner. Jag tyckte att GUIn i XP vara klart överlägsen och mycket lättare att använda än var Vistas är och definitivt bättre än "Ribbon" eller vad nu GUIn från Office 2007 kallas. Nä... gör en facelift på XP så blir nog alla nöjda. Det gör inget heller om operativet inte tar 5 GB nyinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som att just denna video var fake. Hur gränssnittet kommer att se ut i Windows 7 ska bli mycket intressant att se men jag tror inte Microsoft vågar överge det traditionella gränssnittet utan det kommer antagligen likt i Vista finnas ett gränssnitt som liknar Windows 2000 man kan falla tillbaka på.

Vad gäller diskutrymmet OS:et tar upp så känns det ointressant med tanke på dagens storlek på hårddiskar. Den stora och viktiga frågan är hur mycket av det som installerats och finns på disken som faktiskt används av operativsystemet. "Windows 7" lär utrymmesmässigt sett bli ta upp aningen mer diskutrymme än Vista, främst med tanke på att jag gissar att det kommer att följa med ännu fler drivrutiner i "Windows 7" än i Vista. i Vista är drygt 1GB drivrutiner vilket är "döda filer" som inte används mer än nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...