Salle Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Hej! Efter uppdatering av BIOS samt installering av sp1,för ca en vecka sen märker jag att uppstart tiden på datorn har blivit längre. Förr : 50 sec. Nu : 1.20 sec. en bra skillnad :o Fram till windows glob tar det ca 50 sec. o från välkomst skärmen till skrivbordet tar ca 30 sec. Är detta normalt eller kan man göra nåt ifall det spökar nånstans !! Tack för tipset !! Quote
Silenz Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 När du uppdaterat bios så brukar allt ställas i default. Då kanske saker som är intergrerat på moderkortet så som ljudkort grafikkort mm har aktiverats igen. Man ska ju kanske inte pilla så mycket i inställningar men slå av saker som du inte använder typ nätverkort ljudkort osv (vissa har flera nätverkskort) Quote
Salle Posted May 14, 2008 Author Posted May 14, 2008 Man har ju användning av dessa saker typ nätverkskort o ljudkort,dessutom så hsr jag aldrig avaktiverat de tidigare ??? Quote
Silenz Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Jo ok då är det helt ok. Har du quick boot eller self test aktiverat då i bios? Quote
Andreas Stenhall Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Kopplat in en extern hårddisk nyligen? Quote
Salle Posted May 14, 2008 Author Posted May 14, 2008 Kopplat in ett usb minne nyligen sandisk cruzer. Quote
Andreas Stenhall Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Intressant, testa att starta datorn utan det inkopplat! Quote
Salle Posted May 15, 2008 Author Posted May 15, 2008 Jag har redan gjort det,nu har jag inte usb minnet isatt. Jag märker att tiden från välkomst skärmen till att skrivbordet är framme blev längre ,det är det som irreterar mest. Quote
Recommended Posts